2013. január 2., szerda

A lauterbrunneni fővölgy, SzG3

A svájci utunk egyik legszebb pontjáról, a Lauterbrunnen-i fővölgyről még nem számoltam be, pedig ez szerintem Európa egyik legszebb séta (nem túrázó, mert nem túl nehéz) és kerékpáros helye, és az innen elérhető látványosságokról még nem is beszélve!
Szokás szerint az interlakeni állomáson fel kell szállni a kék-sárga vonatra és el kell jönni a lauterbrunneni végállomáshoz. Itt több lehetőség is van a továbbhaladásra: 1. felmenni Kleine Scheideggen keresztül a Jungfrau Jochra (TOP OF EUROPE) fogaskerekűvel. 2. Nagykabinos kötélpályával a mürreni napteraszra. 3. Tovább a fővölgyön, gyalog vagy busszal. 4. Aki tovább megy (és van sok pénze, mert nem Jungfraupasszos a dolog!), felmehet a Schilthornra kötélpályával. Olyan hosszú és bonyolult a vonalvezetése, hogy négy szakaszból áll! Egy Jungfraubérlet meg egy Schilthorn utazás árát már nem bírta el a pénztárcánk. A hely egyébként arról nevezetes, hogy ott vették fel az egyetlen olyan James Bond film nagy részét, ami George Lazenby-vel készült: Őfelsége titkosszolgálatában. A völgy a gyönyörű, klasszikus alakját a gleccserektől kapta, azok vájták ki ezeket a gyönyörű, szinte függőleges falakat. A falakról mindenhol vízesések zuhannak le, ezek közül a leghíresebb a Staubbachfall. Mi busszal indultunk el a Trümmelbach vízesésekhez, de előtt egy megállót legyalogoltunk a folyón átívelő hídig. Itt felszálltunk a buszra és elmentünk a vízesésekig. Azokat megtekintve gyalog indultunk vissza a vasúti végállomáshoz. Igazából ekkor tárult elénk a völgy nagyszerűsége. A völgy közepén aszfaltos kerékpárút vezetett le, ez egyben a fő gyalogos út is (érdekes, jól megfértek a turisták és a kerékpárosok is egymás mellet!). Vízesések jobbról-balról! A gazdagabbak helikopterrel járták végig a völgyet (lehet, hogy szép onnan fentről, de a jó kis gyaloglást nem helyettesítheti). Elérve a Staubbachfall-t egy sziklába vájt ösvényen fel lehet menni a vízesés mögé. Az egész úton a látvány lélegzetelállító és egyben megnyugtató is. Egyes házak zöld tetővel vannak burkolva, igazán zöld megoldás. A tisztaság az egész völgyben példás, egyetlen eldobott szemetet sem találtunk. Egyedül azt sajnáltuk, hogy nem láttunk kerékpárkölcsönzőt, mert igen szívesen kerékpároztunk volna a völgyben!

Vissza a főoldalra (katalógus)

a kék-sárga vonat Interlakenből
 A lauterbrunneni fővölgy, a Staubachfall
 A lauterbrunneni fővölgy
 A lauterbrunneni fővölgy, feljárat a Staubbachfall mögé
 A lauterbrunneni fővölgy, egy igazán zöld megoldás
 A lauterbrunneni fővölgy, buszmegálló
 A lauterbrunneni fővölgy
 A lauterbrunneni fővölgy, a Staubbachfall

Vissza a főoldalra (katalógus)