2022. június 20., hétfő

Svájc, Bargen, Naturschutzgebiet Tannbüel (2022), SzG3

Az előző nap a Zürich környéké tapasztalható irgalmatlan dugók miatt megfogadtam, hogy mégsem megyek ezen a napon Svájcba, ez szerencsére nem teljesült, mert már korábban megtaláltam ezt a helyet a Google Earth-n. Ebben az az érdekes, hogy bár Svájc felől is megközelíthető, könnyebb Németország felől. Itt sajnos nem nagyon homorítottak a tájékoztatással, így elmondom, hogyan lehet eljutni ide a legkönnyebben, mivel érdemes (a GPS nem ismeri ezt a helyet)

Svájc felé majdnem a határig kell menni (Németország felől), közvetlenül a határ előtt (Blumberg) balra kell kanyarodni, majd az második sarkon jobbra (Alte Bargener str, valószínűleg ez volt az eredeti út). Itt igencsak figyelni kell, mert az utolsó ház után kb. 100 m-re van a kb 2 autónyi parkoló, ahol a természetvédelmi területet egy kb. 2 tenyérnyi tábla mutatja (első kép). Én ezt először nem vetten észre, gyakorlatilag beérkeztem a svájci oldalon lévő határállomásra (egy mellékúton, határőrizet nélkül). Na itt gyorsan visszafordultam, és csak a miatt láttam meg, hogy hol kell parkolni, hogy megállt egy autó. Gyorsan leparkoltam (nagyjából ez a két autó fért el ott) és elindultam az úton. Kb 200 m után átgyalogoltam Svájcba. Itt egy határkő mutatja a határt. 

Itt jött a meglepetés. Gyönyörűen karbantartott terület, gondosan kiépített úthálózattal. Az út melletti területek egy alacsonyan futó zsinórral van lezárva. Bár csak néhányan voltak, senki nem lépett be a területre, mindenki csak az útról figyelte az orchideákat, vagy fényképezte. Ilyen mennyiségű orchideát még ne láttam egy helyen, főleg a papucsorchideákat. Ki van táblázva, fényképekkel, hogy itt 10 orchidea található. Ebből kb. hetet megtaláltam, a többiek valószínűleg máskor nyílnak. Készítettem egy kis videót is, kissé rázkódik, nem a legjobb videóm. Főleg a képeken látszik, hogy mennyi és mekkora orchidea van itt.

És az egészben az a poén, hogy ingyenes (lehet, hogy valamilyen alapítvány tartja fenn).

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése