2022. június 20., hétfő

Svájc, Rifferswil, Park Seleger Moor (2022), SzG3

 

Ahogy azt Zürich-nél megemlítettem, Svájcban (szerintem) elsősorban a természeti szépségeket kell megnézni. Fél nap Zürich után (miután otthon alaposan feltérképeztem a környéket) e mellett a park mellett döntöttem és úgy néz ki, jól. Nincs nagyon messze Zürich-től, pillanatok alatt ott lehet lenni. A választás már csak a miatt is rá esett, mert ha van a közelemben egy arborétum, botanikus kert, akkor azt igyekszem megnézni (v.ö. első diplomám: erdőmérnök). Amúgy nem tudom, hogy mennyire felkapott, mivel parkoló elég kevés van, másképp igencsak nehézkes megközelíteni, mint autóval. Ez most így előszezonban nem igazán számított. "Természetesen" mikor essen az eső, ha nem most, egész út alatt szép idő volt, de erre most esni kezdett. Németországban, Svájcban igen gyakran előfordul, hogy naponta akár 4-5-ször is változik az időjárás - esik - süt a nap - esik - süt a nap, stb - így gondosan én sem törődtem vele. Meg nem is szakadt az eső, csak sűrűn csepergett. Viszont nagyon megérte megnézni, mivel ez az időjárás pompás állapotban tartja a parkot. Igaz, a rododendron virágzás zöméről lekéstem kb. egy héttel, de azért maradt még virág bőven. Az egyetlen büfében a parkban kiderült, hogy magyar a személyzet, ők mondták, hogy a meleg és a sok csapadék miatt korábban zajlott le a virágzás a szokásosnál (a büfé neve: Beizli). Ez van. A park nagyon ráment a vizes élőhelyek bemutatásár, kiterjedt tórendszer van benn, a végén pedig egy egész sorozat kis tó is található, egy pallórendszeren keresztül megtekintve, elsősorban vízi liliom-féléket bemutatva. Itt találkoztam még magyarokkal, két nővel, de én inkább arra gyanakodnék, hogy itt élnek Svájcban, ahogy a beszélgetésünkből leszűrtem.

Igencsak alaposan bejártam a parkot, ilyen harsogó zöldet ritkán lehet látni, ha valaki megteheti, jöjjön el megnézni, biztos minden évszakban nagyon szép. Arra is fel kell készülni, hogy ez Svájc, a belépő 2022-ben 20 CHF/fő volt

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!































Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése